fredag den 17. august 2012

At blive sammenlignet med Troels Kløvedal, Hjalte Tin og Nina Rasmussen - er da for vildt!

Jeg har holdt en lang sommerferie, og det har været tiltrængt. Og heldigvis er sommeren ikke helt slut endnu, for uden for mit vindue skinner solen og sommerfugle flirrer. Og igår blev jeg tanket op i berigende selskab med søde veninder og fagligt netværk. I love.

Efter sommerferien fik jeg endelig lektørudtalelsen på min bog. Det er en uvildig bilioteksudtalelse, som vurderer bogens kvalitet i forhold til formål og genre. Den er den udtalelse, de enkelte biblioteker vælger indkøb af bøger udfra.

Og den er god.

Faktisk skrev Heidi Korsgaard fra forlaget Linje H og Skriveværkstedet til mig, at det er længe siden, hun har set en så fin. Det er jeg ganske glad for og ydmyg over. Hun har en stor del af æren for den sidste hårde redigering.

I den står blandt andet:

Anvendelse/målgruppe/niveau
Rejsebog om en dansk/hollandsk families oplevelser som bestyrere af et økoturisthotel i Nordvietnams bjerge. Kan læses af alle, der holder af genren

Beskrivelse
(...)Louise Ariesen Rams fortæller veloplagt og med stor veneration (ærbødighed red.) om små og store hændelser i familiens nye liv i det kommunistiske Vietnam, hvor portrætter af Ho Chi Minh stadig skuer ud over undersåtterne. Topas Ecolodge, som stedet hedder, ligger forholdsvis øde oppe i bjergene, så det kræver god planlægning at få madvarer og andre forsyninger frem af de hullede veje. 
Som chef for de 43 ansatte, som fortrinsvis er ikke engelsk talende stammefolk fra området, er arbejdet forbundet med mange bekymringer men heldigvis flest glæder. Opholdet krydres med sightseeing, en ferietur til New Zealand, besøg af familiemedlemmer og besøg hos lokale. Bogen er smukt illustreret

Sammenligning
Troels Kløvedal, Hjalte Tin og Nina Rasmussen har også rejst med deres børn og skrevet om det. Nærværende bog er helt i samme liga

Samlet konklusion
Vellykket rejse- og arbejdsbeskrivelse af en families oplevelser i Vietnam, hvor de er bestyrere af en hotel i de nordvietnamesiske bjerge. Her venter en rigtig fin læseoplevelse for mange

Så bliver en bogmor - altså rørt i hjertet:-). I en uge måtte jeg børste tænder på Walter, han kunne ikke få armene ned igen.

De truer med godt vejr i weekenden - det må blive til en strandtur.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg ææælsker dine hilsner