søndag den 21. september 2014

Oktoberfest og bog

Oktoberfesten er lige om hjørnet her i Hamburg. Så vidt jeg forstår, er den allerede skudt i gang i det sydlige Tyskland. Tyskere har noget med den oktoberfest. Kæmpe folkefest hvor de spiser curry-wurst og drikker store øl.

I går gik Kristine og jeg ned på det fine marked her i byen. Vi fik en kaffe på en cafe, og der var personalet trukket i lederhosen. Det første tydelige tegn, jeg har set. Funny stemning. De tyske schlagersange lød ud af højtalerne.

Efteråret hernede har indtil videre været så solrigt, det føles som ferie. Vi bor tæt på Elben og det er dejligt at gå tur dernede. Der er så meget, jeg er taknemmelig for, men indimellem føler jeg mig også ensom. Jeg er vant til at være omgivet med en masse mennesker. Måske er det flytnings-hangover. Stilhed efter en meget travl tid.

Jeg glæder mig vildt til KVINDERS LYST kommer. Det er mærkeligt, et barn vi har arbejdet på i to år, kommer dumpende fra trykkeriet med posten. Der har været mange fede milepæle i bogprojektet. Fra vi fik ideen. Fik positiv respons fra de personer vi inviterede med. Positiv respons fra fire forlag. Første møde med Fadls Forlag. Første positive reaktion fra redaktøren.

Det har hele vejen igennem været givende og sjovt. Og hårdt. Men det gør ikke noget. Det kræver jo arbejde at nå et drømme mål.

Nu skal vi til at slippe hende ud i verden, hvor hun vil leve sit eget liv. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg ææælsker dine hilsner