torsdag den 24. maj 2012

Om at det er ok at være der, hvor man er.

Selvom jeg i den grad er master i at være bekymret og grebet af frygt, så er det i dag svært at bevare pessimismen. Fordi:
  • I nat har jeg oplevet sydlandsstemning, har nemlig sovet udenfor under halvtaget på vores interimistiske udesofa, som du kan se her.
  • Jeg bliver glad i låget, når jeg opdager mine børn kan være til nytte for mig hæ hæ. F.eks. lavede Vera i går koldskål med PISKEFLØDE i. I like!
  • Min bog er snart til salg på internetboghandlen saxo.com. Det er jeg sgu stolt af.
  • Weekenden står for døren, og i aften skal vi grille på stranden. Og selvom jeg ikke er vild med engangsgriller (de går altid i fisk for mig), så vil jeg bare glæde mig over at sidde i gode venners selskab. På molen i Hals. Jeg vil intens nyde disse temperaturer, som er så velgørende.
Jeg sender en kærlig tanke til det citat, jeg indimellem har følt talte til mig: "Nogle gange skal man turde være på dybt vand i lang tid, før man kan syne land." Eller sådan noget. 

Og lige nu kigger jeg ud på terassen. Fuglene synger, og haven er babylysegrøn. Og mit humør er sådan nu, at jeg kun kan smile af mælkebøtter og skvalderkål. Klokken er lige over otte, og der er over 20 grader. Hvor har livet dog mange flere facetter med sådan et vejr. Alles humør stiger adskillige grader, der er liv og vrimlen.

Først en halv times meditation. Jeg VIL altså gøre det.

Der ligger i dag en uskrevet pressemeddelelse og griner. Den venter på mig og på at blive skrevet. Men jeg er klar. Jeg tror, den bliver født idag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg ææælsker dine hilsner