søndag den 19. februar 2012

Mmmhmmm vietnamesisk mad - gadekøkkener i Saigon

Hvis du så programmet på DR2 om det vietnamesiske gadekøkken, så har du det måske ligesom mig: Jeg sidder nærmest og må tørre savlen væk i mundvigen og har lyst til at smage de lækre supper og andet, der blev lavet.
Billedet er lånt her
Det var sjovt at se alle de ingredienser, hun brugte, som vi har set dernede, da vi boede i Vietnam, men som vi ikke kendte alle navnene på.

Du kan se den kogebog, hun har lavet her. Jeg har selv til gode at afprøve nogle af hendes retter, men jeg er bestemt fristet.

Som hun sagde er mange af gadekøkkerne ved at forsvinde, men nordpå i, Hanoi er der dog stadig mange.

Her køber jeg nogle af de lækre eksotiske friske frugter, som vi bare spiste kilovis af hver dag.


Mange gange har vi spist på gaden på de små hyggelige gadekøkkener og alt er friskt. I Vietnam er det bedste køleskab at holde din mad levende så længe som muligt.

De næste 5 søndage ved jeg, hvad jeg skal om aftenen fra kl 21, hvor de næste udsendelser kommer. Kan ikke vente.

1 kommentar:

  1. Vietnamesisk mad er næsten noget af det bedste. Har også selv været nede og smage de rigtige retter:)

    SvarSlet

Jeg ææælsker dine hilsner