torsdag den 9. februar 2012

Matematik sucks

Vera bliver utidig og utålmodig, når hun skal lave matematik . Hun får en energi-nedsmeltning (eller er det mig?). AL energi bliver suget ud af hende, nærmest som er hun blevet udsat for åreladning.
Jeg forstår hende godt. Selvom jeg er den voksne, bliver jeg også som et barn på 3 år, når jeg skal hjælpe hende. Jeg bliver så træt og kommer totalt i trodsalderen.

Hvem altså -spørger jeg - har brug for at vide hvad et hældningstal er?

Hvem?

Altså med mindre man bliver sådan en, der bygger broer. Men gider man det?

- Jow det er meget vigtigt - siger den søde matematiklærer-  fordi nÃ¥r du skal ...?3¤6/...... yada yada..... ([]033@ bla bla....

Jamen kommer man da ikke til at du som voksen, hvis ikke man kan hældningstal?

Som om nogle matematiklærere har indprentet hende, at der findes folk, som står op om morgenen og går i gang med deres hældningstal, inden de går på arbejde. Når de så arbejder, så sidder de og løser ligninger HELE dagen eller har gang i deres hældningstal. Og det fortsætter, når de kommer hjem. Der sidder de og beskæftiger sig med deres hældningstal hele aftenen, indtil de går i seng. Og de er kun ordentlige mennesker, hvis de også drømmer om deres hældningstal om natten.




Matematiklektier er noget fanden har skabt. JO det er så. Er ved at overbevise mig selv om, at det ikke er godt for Vera og mig at lave matematiklektier.

Tror I bare jeg er vred, fordi jeg ikke kan finde ud af det?..............................................

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg ææælsker dine hilsner