mandag den 16. januar 2012

Ray Kluun: Komt een vrouw bij de doktor - eller....."En slags kærlighed"


Da jeg har en hollandsk mand, er vi jævnligt i Holland. Især i de senere år, hvor børnene er blevet større, har jeg opdaget, hvor dejligt det føles at glemme alt omkring mig, når jeg snuser rundt i en hollandsk boghandel. Og jeg bliver lidt stolt, når jeg ser alle de nordiske krimier, der er et hit dernede, Jo Nesbø, Marklund osv og ikke mindst vores egen Jussi Adler Olsen.  Måske vores lands mest indbringende eksportindtægt.

Alene tidskriftsvæggen, ville kunne få enhver dansk tidsskriftudgiver til at savle. Med et land på 17 mio. er der et noget større marked for nicheblade, end der er i Danmark. For eksempel dette skønne Yoga magazine. Det føles som at spise slik, når jeg tygger dette blad i mig. Det er kommet mig så meget til gode i mit liv, at jeg fik lært hollandsk, da jeg boede dernede fra jeg var 19 til 22.