søndag den 15. januar 2012

Boganmeldelse en sunny søndag

Ã…hh den er altsÃ¥ virkelig god, Hanne Vibeke Holsts Undskyldningen. LÃ¥ i min seng i morgens og læste den færdig. Jeg synes, hun bygger historien op pÃ¥ en spændende mÃ¥de. Jeg synes, der er budskaber i den. Og det kan jeg jo godt lide. Uforudsigelighed og det at jeg var HELT væk i den -  er mine vigtigste kvalitetsparametre, sÃ¥ den scorer højt.

Jeg vil give den 5 ud af 6 stjerner.

Og grunden til at den ikke får 6 skyldes måske kun, at jeg er nordjyde. For lige nu kan jeg faktisk ikke finde en grund til, at den ikke skulle have 6 stjerner. Dem der siger, at hun ikke er på et litterært højt niveau kan sgu prøve at skrive en lignende bog selv. For det er hun. Ikke at det i sig selv er det eneste saliggørende. Det vil jeg egentlig fløjte på. Det handler om læseoplevelser og budskaber. Og det får vi her.

Og så lå jeg der i sengen og havde lyst til bare at læse. Jeg har sådan en fantasi om den der dag, hvor jeg bare læser hele dagen. Men den kommer aldrig, for det er jeg da al for rastløst til.

Men jeg GAD ikke med ud at gå tur. Kunne næsten ikke få overbevist min krop om, at det var en god idé. Men ombestemte mig. Vejret var alt for godt. Og når man går der, i det smukke Hammer bakker, med fuldstændig vindstille vejr og frostklar sol, så falder sjælen til ro. Som ellers kan blive så forblæst af al den storm (i mit liv) her i Danmark.

Er ikke færdig med Bob Moore bogen, men er kommet til at gå i gang med den her:





Det er ikke en page-turner, men til gengæld er den vis.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg ææælsker dine hilsner